Τεύχος 15/2024
ΟΡΓΑΝΟ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΕΛΛ.Ι.Ε.Π.ΕΚ.)
ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ: efarmpaid@gmail.com
Για την επιλογή της ύλης εφαρμόζεται το σύστημα των κριτών(διπλή τυφλή κρίση). Το παραπάνω σύστημα δεν εφαρμόζεται για άρθρα με τον τίτλο: «Άλλα δημοσιεύματα».
Υπεύθυνος: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε.ΠΑΠΑΣ, Πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης –
Ομ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών
Το ηλεκτρονικό περιοδικό ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ στοχεύει στη μετουσίωση της θεωρίας σε συστηματοποιημένη Παιδαγωγική και Διδακτική πράξη.
Διευθυντής Σύνταξης
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε. ΠΑΠΑΣ, Ομ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών
Συνεργάτες Σύνταξης: Τα μέλη του Δ.Σ. του ΕΛΛ.Ι.Ε.Π.ΕΚ.
Αλεξιάδης Αλ. Μηνάς, Βαγιανός Γεώργιος, Γαλανάκη Ευαγγελία, Γιαννικοπούλου Αγγελική, Γιώτσα Άρτεμις, Γώγου Λέλα, Δασκολιά Μαρία,, Δημητρακόπουλος Μιχάλης, Ζεργιώτης Ανδρέας, Καζαμίας Ανδρέας, Κακάμπουρα Ρέα, Καλλέργης Ηρακλής, Καλογήρου Τζίνα, Καλογρίδη Σοφία, Κανάκη Σοφία, Καπετανίδου Μαρία, Κασσωτάκης Μιχάλης, Κιτσαράς Γεώργιος, Κολιάδης Εμμανουήλ, Κορωναίου Αλεξάνδρα, Κουτρομάνος Γεώργιος,Λελεντζή Βασιλική, Μαγουλά Ευγενία, Μαλαφάντης Κωνσταντίνος, Μάνος Κωνσταντίνος, Μάνου Ιωάννα, Μερακλής Μιχαήλ, Μπαραλής Γεώργιος, Μπουζάκης Σήφης, Νικολάου Σουζάννα, Ξηντάρας Δημήτριος, Ξωχέλλης Παναγιώτης, Οικονομίδης Βασίλειος, Παμουκτσόγλου Αναστασία, Παπαδερός Αλέξανδρος, Παπαϊωάννου Απόστολος, Παπακώστας Ιωάννης, Παρασκευόπουλος Ιωάννης, Πάτσιου Βίκυ, Πλατυπόδης Λαμπρινός, Πλειός Γεώργιος, Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα, Ράπτης Αριστοτέλης, Σακελλαρίου Μαρία, Σαλβαράς Ιωάννης, Σκούρα Λαμπρινή, Σκορδούλης Κων/νος, Τερζής Νικόλαος, Τσαρδάκης Δημήτριος, Φλουρής Γεώργιος, Φουντοπούλου Μαρίζα, Χαραλαμπάκης Χριστόφορος, Χάρης Κωνσταντίνος, Χατζηχρήστου Χρυσή,Καρσανίδης Ευάγγελος,Μπασέτας Κωνσταντίνος.
Υπεύθυνος:
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε. ΠΑΠΑΣ: efarmpaid@gmail.com
Copyright ©2010: ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Περιοδική Ηλεκτρονική Έκδοση Επιστημονικού – Εκπαιδευτικού Προβληματισμού
Τεχνική Υποστήριξη Ηλεκτρονικού Περιοδικού: 1.Βασιλική –Γκλόρια Παπά. 2.Χριστίνα Ματζιούνη. 3.Ιωάννης Ματζιούνης.
Κανένα τμήμα του περιοδικού αυτού δεν αναπαράγεται, δεν αποθηκεύεται σε οποιοδήποτε σύστημα ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοαντιγραφικό και δεν μεταβιβάζεται σε καμία μορφή και με κανέναν τρόπο, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη, πλην των συγγραφέων των ομώνυμων εργασιών.
Το περιοδικό αυτό αναρτήθηκε για λογαριασμό του ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ISSN 1792-7587
Την επιστημονική και αστική ευθύνη για τα άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό έχουν εις το ακέραιον οι συγγραφείς τους.
2. ΚΩΣΤΑΣ ΧΡΗΣΤΑΚΗΣ, ΕΙΔΙΚΟΣ ΠΑΡΕΔΡΟΣ Ε.Τ.ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ, ΕΠΙΤΙΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΟΡΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
ΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ.
3. ΘΕΩΝΗ ΚΟΛΛΥΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΕΠΙΚΟΥΡΗ KΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ, ΤΜΗΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΑΓΑΘΩΝ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΥΜΝΟΓΡΑΦΙΑ.
4. ΑΡΧΟΝΤΟΥΛΑ ΔΙΑΚΟΓΕΩΡΓΙΟΥ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕ70 5ΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
Η ΠΑΙΔΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ, ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ REGGIO EMILIA.
5. ΣΟΦΙΑ ΚΟΤΣΙΝΗ, ΜSC, NEW YORK COLLEGE, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΧΑΛΚΙΩΤΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ-ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
H ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ CLIL ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΕ ΕΝΗΛΙΚΕΣ: ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΣΤΗ ΘΕΤΙΚΗ Η ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ CLIL.
6. ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΑΙΣΩΠΟΥ, ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΑΓΓΛΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
ΕΞΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΥΒΡΙΔΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ.
7. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΔΙΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΣΕΠ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ
ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΑΒΙΔΑ, ΥΠ. ΔΡ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΒΙΩΣΙΜΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΣΤΟΝ ΕΛΛΑΔΙΚΟ ΧΩΡΟ.
8. BΑΣΙΛΙΚΗ-ΓΚΛΟΡΙΑ ΠΑΠΑ, ΥΠ. ΔΙΔ. Ε.Κ.Π.Α
Η ΨΥΧΙΚΗ ΑΣΘΕΝΕΙΑ ΚΑΙ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ Ρ.ΦΙΛΥΡΑ.
9. ΕΛΕΝΗ ΠΟΤΑΡΗ, ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ
Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ: ΕΝΑ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ.
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Είναι όρος της δημοσίευσης, ότι οι συγγραφείς παραχωρούν τα πνευματικά δικαιώματα και την άδεια δημοσίευσης των άρθρων τους, συμπεριλαμβανομένων και των περιλήψεων, στο Ελληνικό Ινστιτούτο Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης και παραιτούνται κάθε άλλης αξίωσης. Αυτό μας επιτρέπει να διασφαλίσουμε πλήρη προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων και τη διάχυση του άρθρου καθώς και του περιοδικού στο ευρύτερο δυνατό αναγνωστικό κοινό με έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή ανά περίπτωση. Μετά τη δημοσίευση οι συγγραφείς μπορούν ασφαλώς να χρησιμοποιήσουν το άρθρο, όπου επιθυμούν χωρίς την άδεια του Ελληνικού Ινστιτούτου Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης, αρκεί να αναφέρεται, ότι δημοσιεύτηκε στο ηλεκτρονικό Περιοδικό «Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική» που εκδίδεται από το Ελληνικό Ινστιτούτο Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης. Επίσης δηλώνεται ρητώς ότι κανένα τμήμα των άρθρων του περιοδικού δεν αναδημοσιεύεται και δεν χρησιμοποιείται για οποιοδήποτε λόγο χωρίς την άδεια του Ελληνικού Ινστιτούτου.
ΑΠΟΠΟΙΗΣΗ ΝΟΜΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Το Ελληνικό Ινστιτούτο Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την ακρίβεια όλων των πληροφοριών και του περιεχομένου, που περιέχονται στο περιοδικό «Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική». Εντούτοις, το Ελληνικό Ινστιτούτο Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης και η «Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική» δεν υπεισέρχονται στις εκπεφρασμένες απόψεις και θέσεις των συγγραφέων, ,που σημαίνει ότι τηρούν την επιστημονική και νομική δεοντολογία, τόσο για το περιέχον όσο και για το περιεχόμενο. Επομένως την αποκλειστική ευθύνη αναλαμβάνουν a priori οι συγγραφείς των άρθρων και συνακόλουθα και την νομική ευθύνη.
Σχεδιασμός και προγραμματισμός δικτυακού τόπου:
©2005 Μιχαήλ Ν. Κασούτας