Εξώφυλλο και Περιεχομένα Πρακτικών Συνεδρίου
Παρασκευή 4 Μαΐου 2007
ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΤΙΤΑΝΙΑ, Πανεπιστημίου 52
-Εγγραφές συνέδρων: 17.30΄
-Έναρξη Συνεδρίου: 18.30΄
Σάββατο 5 Μαΐου 2007
ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΜΑΡΑΣΛΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟΥ, Μαρασλή 4, Κολωνάκι,
-Έναρξη Εργασιών: 8.30΄
Κυριακή 6 Μαΐου 2007
ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΜΑΡΑΣΛΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟΥ, Μαρασλή 4, Κολωνάκι
-Έναρξη Εργασιών: 10.00΄
ΠΡΟΕΔΡΟΣ: ΑΘ. ΠΑΠΑΣ
AΘ. ΤΣΙΠΛΗΤΑΡΗΣ
Κ. ΜΑΛΑΦΑΝΤΗΣ
Μ. ΚΑΠΕΤΑΝΙΔΟΥ
Δ. ΒΟΥΔΟΥΡΗ
Β. ΛΕΛΕΝΤΖΗ
Μ. ΠΑΠΑ
Αλεξιάδης Μ., Ανδρεαδάκης Ν., Βαγιανός Γ., Βαγιανός Σ., Βάμβουκας Μ., Βάσσου Α., Βουγιούκας Α., Βουδούρη Α., Βρεττός Γ., Γαλανάκη Ε., Γιώτσα Α., Γκίβαλος Μ., Γκόβαρης Χ., Γραμματάς Θ., Δανασσής-Αφεντάκης Α., Δασκαλάκης Δ., Δελλασούδας Λ., Δημάκος Γ., Δήμου Γ., Δράκος Γ., Δρούλια Θ., Δράγαση Ε., Εξαρχάκος Θ., Ζάγκου Σ., Ζαράνης Ν., Ζάχαρης Δ., Θεοδωροπούλου Ε., Ιντζίδης Ε., Καΐλα Μ., Καλκάνης Γ., Κακάμπουρα Ρ., Κακκίση Λ., Καλαβάσης Φ., Καλκάνης Γ., Καλογήρου Γ., Κανάκη Σ., Καπετανίδου Μ., Καραντζόλα Ε., Κατσίκη-Γκίβαλου Α., Καφούση Σ., Καψάλης Α., Καψάλης Γ., Κεκές Ι., Κεσίδου Α., Κιτσαράς Γ., Κόκκοτας Π., Κολιάδης Ε., Κόνσολας Μ., Κοντάκος Α., Κορωναίου Α., Κοσσυβάκη Φ., Κουτσουβάνου Ε., Κωνσταντίνου Χ., Κωστόπουλος Δ., Λεοντσίνη Ε., Λυδάκη Α., Λουκέρης Δ., Μαλαφάντης Κ., Μάνος Κ., Μάρκου Γ., Μαρμαρινός Ι., Μερακλής Μ., Μητάκος Δ., Μητάκος Θ., Μικρός Γ., Μπάκας Θ., Μπαμπάλης Θ., Μπαμπαρούτσης Χ., Μπαμπούνης Χ., Μπατσούτα Μ., Μπερερής Π., Μπόμπας Λ., Μπούφη Α., Μυλωνάκου-Κεκέ Η., Νάκας Α., Νικηταρά Χ., Νικόδημος Σ., Νικολάου Γ., Νικολάου Σ., Ξανθάκου Γ., Ξωχέλλης Π., Οικονόμου Γ., Παλαιολόγου Ν., Παμουκτσόγλου Α., Πανταζής Σ., Παπαδάτος Ι., Παπαδημητρίου Χ., Παπαϊωάννου Α., Παπακώστας Ι., Παπάς Α., Παπασταμάτης Αδ., Παρασκευόπουλος Ι., Πασσάκος Κ., Πάτσιου Β., Πετρουλάκης Ν., Πλακίτση Α., Πολεμικός Ν., Πολυχρονοπούλου Σ., Ράπτης Α., Ράπτη Α., Ραπτόπουλος Κ., Ρήγας Α., Ρηγόπουλος Γ., Σακελλαρίου Κ., Σακκάς Β., Σαλαμούρας Γ., Σαλβαράς Γ., Σαρλή Μ., Σκαλιάπας Γ., Σκορδούλης Κ., Σούλης Σ., Σπανός Γ., Σπυροπούλου Ζ., Σταύρου Λ., Ταρατόρη Ε., Τζάνη Μ., Τριάρχη-Herrman Β., Τριλιανός Α., Τσακίρη Δ., Τσιπλητάρης Α., Τύπας Γ., Φασούλης Κ., Φουντοπούλου Μ., Φυριππής Ε., Χαλκιά Κ., Χαραλαμπάκη Ι., Χάρης Κ., Χατζηχρήστου Χ., Χρηστάκης Κ..
ΕΥΓΕΝΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΒΑΝΟΥ
Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αθηνών
Αγγελόπουλος Β., Ανδριανόπουλος Χ., Αρβανίτη Ι., Βαγιωνά Γ., Βανταλή Β., Βάσσου Α., Βλαστάρης Α., Βλαχάδη Μ., Βολτυράκη Α., Βουδούρη Δ., Βρεττός Ε., Βρεττού Ν., Βυθούλκα Α., Γεωργακοπούλου Κ.-Ν., Γιωτάκη Α., Γκάνιος Γ., Γούπος Θ., Γουλή Χ., Δελφάκη Ε., Δημήτρουλας Κ., Διαμαντοπούλου Α., Διγγελίδου Β., Δρούγκας Α., Δρούλια Θ., Δρυγιαννάκης Κ., Εξαρχάκου-Γενιτσαρίδη Μ., Ευαγγελόπουλος Σ., Ζιάραγκας Ι., Ζεργιώτης Α., Ζούκης Ν., Θάνου Ε., Ιντζίδης Ε., Καμήλου Β., Κανάκη- Πρωτόπαπα Σ., Καπετανίδου Μ., Καραβάνα Β., Καραβάνα-Γεωργίου Ε., Καραγιάννη Α., Καράμηνας Ι., Καραμπούλας Ι., Κασούτας Μ., Καστραντάς Α., Κατσός Χ., Κατσώρχης Σ., Κεχαγιάς Χ., Κοτοπούλης Θ., Κουδούνα Μ., Κουμπούρα Μ., Κρασσάς Σ., Κυριαζοπούλου Ε., Κωστακοπούλου Ε., Κωστόπουλος Θ., Κωστοπούλου Ε., Κωττάκη Μ., Λαμπρέλλη Δ., Λαμπροπούλου Αικ., Λελεντζή Β., Λουκοπούλου Β., Μανιάτης Π., Μάνου Β., Μαντά Σ., Μαντάς Π., Μαργαρίτη Ι., Μήνας Α., Μίντζια Ε., Μιχαηλίδης Κ., Μόσχου Δ., Μπάκα Χ., Μπαλτάς Χ., Μωραΐτη Β., Νάσαινας Γ., Νάστος Β., Νικολαΐδη Φ., Νικολετσόπουλος Δ., Ντελής-Σμυρίλιος I., Παγούνη Β., Παναγιωτόπουλος Ν., Πανταζοπούλου Μ., Παντοπούλου Ε., Παπαδόπουλος Μ., Παπαδόπουλος Σ., Παπαδοπούλου Α., Παπαδοπούλου Β., Παπαδούλη Ε., Παπανικολάου Γ., Παπά Μ., Παπαχρήστος Κ., Παπουλίδης Γ., Παππάς Ν., Περιβολάρη Δ., Πετρόπουλος Β., Πίνη Ε., Πιπλικάτση Α., Πλιάμου Δ., Πλόκας Ν., Πολίτης Δ., Ράπτης Η., Ράπτης Π., Ρηγοπούλου Τ., Ρουμελιώτη Ρ., Σαγρή Α., Σαγρής Π., Σαλβαρά Μ., Σακκάς Β., Σαρλή Μ., Σίδερης Δ., Σπανέλλη Τ., Σπυρίδης Ι., Σταθοπούλου Α., Στράγκα Σ., Τζαμαργιάς Τ., Τζίμας Γ., Τουαντζόγλου Α., Τσαφταρίδης Δ., Τσιαγκάνη Θ., Τσιβίκης Ν., Τσιπλητάρη Σ., Φλέγγα Ε., Φράγκος Δ., Χαβιάρης Π., Χαρίτος Β., Χαρμαντά Α., Χολέβας Λ., Χονδροθανάσης Π., Ψάλτη Ε..
Ανδριανόπουλος Χ., Βανταλή Β., Βολτυράκη Α., Βουδούρη Δ., Βυθούλκα Α., Γιωτάκη Α., Γουλή Χ., Δημήτρουλας Κ., Διαμαντοπούλου Α., Διγγελίδου Β., Ζιάραγκας Ι., Καμήλου Β., Καραγιάννη Α., Κασούτας Μ., Κεχαγιάς Χ., Κουμπούρα Μ., Κυριαζοπούλου Ε., Κωστοπούλου Ε., Κωστόπουλος Θ., Κωττάκη Μ., Λαμπρέλλη Δ., Λελεντζή Β., Λουκοπούλου Β., Μαργαρίτη Ι., Μίντζια Ε., Μιχαηλίδης Κ., Μπάκα Χ., Μπαλτάς Χ., Νάστος Β., Νικολαΐδη Φ., Ντελής-Σμυρίλιος I., Παγούνη Β., Παντοπούλου Ε., Παπά Μ., Παπουλίδης Γ., Παππάς Ν., Πίνη Ε., Πιπλικάτση Α., Πλιάμου Δ., Ρηγοπούλου Τ., Ρουμελιώτη Ρ., Σαγρή Α., Σίδερης Δ., Σταθοπούλου Α., Τουαντζόγλου Α., Φλέγγα Ε, Χαρίτος B., Χαρμαντά Α., Ψάλτη Ε..
Ι. ΠΑΠΑΔΑΤΟΣ
Γ. ΚΙΤΣΑΡΑΣ
ΑΠ. ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ
Σ. ΠΑΝΤΑΖΗΣ
ΑΘ. ΤΣΙΠΛΗΤΑΡΗΣ
Κ. ΦΑΣΟΥΛΗΣ
- Από την Πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου Ευγενία Κουτσουβάνου, Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών
- Από τις Πολιτειακές και τις Εκκλησιαστικές Αρχές
- Από τον Πρόεδρο του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών, Καθηγητή Ιωάννη Παπαδάτο
- Από την Πρόεδρο του Μαρασλείου Διδασκαλείου Δημοτικής Εκπαίδευσης Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών, Καθηγήτρια Άντα Κατσίκη-Γκίβαλου
- Από τον Πρόεδρο του Κέντρου Έρευνας, Επιστήμης και Εκπαίδευσης Καθηγητή Θεόδωρο Εξαρχάκο
- Από Προέδρους Πανεπιστημιακών Τμημάτων και Σχολών
- Από Εκπροσώπους Επιστημονικών Εταιρειών και Σωματείων
- Από Εκπροσώπους Ερευνητικών και Πολιτιστικών Κέντρων
- Από Εκπροσώπους Συνδικαλιστικών Εκπαιδευτικών Φορέων
- Από Προέδρους των Διδασκαλείων της χώρας
- Από την Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων
- Από τους Χορηγούς του Συνεδρίου
Κήρυξη των εργασιών του Συνεδρίου από τον Πρόεδρο του Διδασκαλείου Ξένων Γλωσσών του Πανεπιστημίου Αθηνών, πρώην Αντιπρύτανη, Καθηγητή Αντώνιο Δανασσή-Αφεντάκη
Ε. ΚΟΥΤΣΟΥΒΑΝΟΥ
Φ. ΚΟΣΣΥΒΑΚΗ
Σ. ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ
Β. ΠΑΤΣΙΟΥ
Ε. ΓΑΛΑΝΑΚΗ
Γ. ΞΑΝΘΑΚΟΥ
Η. ΜΥΛΩΝΑΚΟΥ - ΚΕΚΕ
Λ. ΣΚΟΥΡΑ
Ρ. ΚΑΚΑΜΠΟΥΡΑ
-Εισαγωγική ομιλία από τον Πρόεδρο του Ελληνικού Ινστιτούτου Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης, Καθηγητή ΑΘΑΝΑΣΙΟ Ε. ΠΑΠΑ
Ε. ΚΟΛΙΑΔΗΣ
Ι. ΣΑΛΒΑΡΑΣ
Κ. ΜΑΛΑΦΑΝΤΗΣ
Κ. ΦΑΣΟΥΛΗΣ
Μ. ΚΟΝΣΟΛΑΣ
Γ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ
Ε. ΦΥΡΙΠΠΗΣ
-Παρουσίαση του τιμώμενου Καθηγητή Παναγιώτη Δ. Ξωχέλλη από το Γενικό Γραμματέα του Ελληνικού Ινστιτούτου Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης Κωνσταντίνο Μαλαφάντη, Επίκουρο Καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών
-Ανάγνωση του ψηφίσματος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Ινστιτούτου Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης, από μέλος του Δ.Σ., σύμφωνα με το οποίο ανακηρύσσεται ως Επίτιμο Μέλος και επιδίδεται Τιμητική Πλακέτα στον ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ Δ. ΞΩΧΕΛΛΗ, Καθηγητή της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
-Ομιλία από τον τιμώμενο Καθηγητή ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ Δ. ΞΩΧΕΛΛΗ με θέμα: «Καίρια προβλήματα της Εκπαίδευσης σήμερα».
-Λήξη των εργασιών της Πανηγυρικής Συνεδρίας από τον Πρόεδρο του Ελληνικού Ινστιτούτου Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης, Καθηγητή ΑΘΑΝΑΣΙΟ Ε. ΠΑΠΑ
Κ. ΜΑΝΟΣ
Γ. ΔΡΑΚΟΣ
Θ. ΓΡΑΜΜΑΤΑΣ
Δ. ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ
Γ. ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ
Σ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ
Ι. ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Β.
ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΙΩΑΝΝΑ ΛΙΑΚΟΥ, Εκπαιδευτικός
Η επίδραση της πολιτισμικής ετερότητας στην εκπαίδευση των τσιγγάνων. Ταυτότητα ή Ετικέτα;
ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΠΙΤΣΟΥ, Νηπιαγωγός - Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια
ΒΑΣΙΛΗΣ ΛΑΓΙΟΣ, Εκπαιδευτικός - Μεταπτυχιακός Φοιτητής
Η θέση των τσιγγανόπαιδων στο σχολείο και οι εκπαιδευτικές πρακτικές του ΥΠ.Ε.Π.Θ. για την εκπαίδευσή τους
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΑΓΟΥΝΗ, Διευθύντρια Δημοτικού Σχολείου
ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΡΟΥΝΤΖΟΥ, Υπ. Δρ. Πανεπιστημίου Αιγαίου, Τμήμα ΤΕΠΑΕΣ
Η μετανάστευση στην Ελλάδα και ο αποκλεισμός των αλλοδαπών
ΣΠΥΡΟΣ ΜΑΚΡΗΣ, Δρ. Πολιτικών Επιστημών - Διεθνολόγος
Η Διαπολιτισμική Παιδαγωγική ως αγωγή για την ειρήνη. Το μοντέλο των δικαιωμάτων του παιδιού
ΜΑΡΙΑ ΜΑΣΣΟΥ, M. Ed. - Εκπαιδευτικός
ΕΛΕΝΑ ΜΑΝΙΑΤΗ, Δρ. Πανεπιστημίου Αθηνών - Εκπαιδευτικός
Ηθική ανάπτυξη και αντιμετώπιση των εθνοπολιτισμικών ανισοτήτων στο σύγχρονο σχολείο
ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΟΥΤΣΗ, Εκπαιδευτικός – Υπ. Δρ. Φιλοσοφικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών
Η συμβολή του εκπαιδευτικού στη μετατροπή της σχολικής τάξης σε παιδαγωγική ομάδα στο πλαίσιο μιας πολυπολιτισμικής προσέγγισης
Α. ΚΑΤΣΙΚΗ-ΓΚΙΒΑΛΟΥ
Γ. ΛΕΟΝΤΣΙΝΗΣ
Ι. Ι. ΚΕΚΕΣ
Μ. ΦΟΥΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
Π. ΡΑΠΤΗΣ
Ν. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
Β. ΛΕΛΕΝΤΖΗ
ΕΛΕΝΗ ΤΣΙΓΚΑ-ΝΑΣΑΙΝΑ, Σχολική Σύμβουλος Π.Ε.
Ο ρόλος της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στη δημιουργία ενός σχολείου ίσου για άνισα παιδιά
ΤΡΥΦΩΝ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ, DEA Ειδικός Παιδαγωγός - Φιλόλογος
ΚΑΛΟΜΟΙΡΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ, MSc Παιδαγωγός - Φιλόλογος
Αλλογενής Μαθητής και σχολική τάξη στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Εμπόδιο ή ευκαιρία;
ΜΑΙΡΗ ΚΟΥΔΟΥΝΑ, Εκπαιδευτικός - Δρ. Πανεπιστημίου Αθηνών
Κοινωνικός αποκλεισμός και εκπαίδευση. Πολιτικές Πρακτικές Εκπαίδευσης των Μεταναστών
ΑΓΓΕΛΟΣ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ, Εκπαιδευτικός - Δρ. Παιδαγωγικής
«Σχολείο
ίσο για παιδιά άνισα»: Μια ιδεολογική πρόκληση στην εκπαίδευση για
παιδιά κοινωνικά αποκλεισμένων ομάδων. Ένα παράδειγμα από την
εκπαίδευση των παιδιών Ρομά (Τσιγγάνων)
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΡΑΠΤΗΣ, Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε. - Δρ. Παντείου Πανεπιστημίου
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Όψεις της ελληνικής περίπτωσης. Από τη θέσπιση της ένταξης στη λογική της αφομοίωσης.
ΙΩΑΝΝΗΣ Ι. ΚΕΚΕΣ, Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών
Η «ισότητα» των παιδιών στο διαδίκτυο: Ένα ιδιαίτερο ζήτημα Κοινωνικής Πληροφορικής
Ι. ΒΡΕΤΤΟΣ
Ε. ΚΑΡΑΝΤΖΟΛΑ
Μ. ΚΟΝΣΟΛΑΣ
Ν. ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ
Α. ΠΑΜΟΥΚΤΣΟΓΛΟΥ
Θ. ΓΟΥΠΟΣ
Κ.
ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ
ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ, Λέκτορας Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. Πανεπιστημίου Αιγαίου
Η Συναισθηματική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση: Μια κριτική προσέγγιση στο πλαίσιο του ΔΕΠΠΣ
ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ, Λέκτορας Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας
«Κοινωνική και εκπαιδευτική πολιτική για τις οικογένειες των μεταναστών στην Ελλάδα: κοινωνικές ανισότητες ή ισότητα ευκαιριών;»
ΘΩΜΑΣ ΜΠΑΚΑΣ, Λέκτορας Π.T.N. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Η ισότητα των μαθητών στη θεωρία και η ανισότητα στην πράξη
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΑΜΟΥΚΤΣΟΓΛΟΥ, Πάρεδρος ε.θ. Παιδαγωγικού Ινστιτούτου
Ο Ρόλος των παιδαγωγικών – διδακτικών πρακτικών στο πρόγραμμα σπουδών και την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ, Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε.
Διαπολιτισμική Συμβουλευτική: η συμβολή της στην άμβλυνση των ανισοτήτων στο χώρο του σχολείου
ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΧΑΔΗ, Εκπαιδευτικός - Δρ. Κοινωνικών επιστημών
ΣΑΒΒΑΣ ΠΑΠΑΠΕΤΡΟΥ, Κοινωνικός Ψυχολόγος - Ερευνητής
«Τα παιδιά ενός άλλου θεού». Μια ερμηνεία της Διαπολιτισμικής Παιδαγωγικής Θεωρίας
Ι. ΣΑΛΒΑΡΑΣ
Θ. ΜΠΑΚΑΣ
Γ. ΓΚΑΝΙΟΣ
Θ. ΔΡΟΥΛΙΑ
Ι. ΚΑΡΑΜΠΟΥΛΑΣ
Ε. ΔΡΑΓΑΣΗ
Μ.
ΠΑΠΑ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΑΛΒΑΡΑΣ, Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών
ΜΑΡΙΝΑ ΣΑΛΒΑΡΑ, Δρ. Διδακτικής Μεθοδολογίας
Τεχνογνωσία σύνταξης προγραμμάτων διδακτικής παρέμβασης.
ΘΕΟΔΩΡΑ ΔΡΟΥΛΙΑ, Διευθύντρια Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης - Σχολική Σύμβουλος Π.Ε.
Υποστηρικτικοί θεσμοί για την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΚΑΝΙΟΣ, Διευθυντής Εκπαίδευσης Δ΄ Διεύθυνσης Π.Ε. Αθηνών
Διαστάσεις του διαμεσολαβητικού ρόλου του Διευθυντή Σχολικής μονάδας στη διαχείριση εκπαιδευτικών ανισοτήτων
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΟΥΠΟΣ, Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε. - Δρ. Πανεπιστημίου Αθηνών
ΚΩΝ/ΝΟΣ ΧΑΤΖΗΜΠΥΡΟΣ, Εκπαιδευτικός Π.Ε.
Ο αντισταθμιστικός θεσμός των Προγραμμάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας σε ένα σχολείο ίσο για παιδιά άνισα
ΘΕΟΔΟΣΙΟΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ Διευθυντής Δημοτικού Σχολείου
Ο ρόλος του Διευθυντή του Ολοήμερου Σχολείου στην υπέρβαση ανισοτήτων
ΑΡΓΥΡΩ ΤΟΥΑΝΤΖΟΓΛΟΥ, Εκπαιδευτικός
ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ ΦΛΕΓΓΑ Εκπαιδευτικός
Διαχείριση εκπαιδευτικών ανισοτήτων στο πλαίσιο του Ολοήμερου Σχολείου
ΑΓΝΗ Λ. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ, Φιλόλογος
Παιδαγωγική θεώρηση της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης στο πλαίσιο της διαχείρισης των ανισοτήτων
Α.ΡΑΠΤΗΣ
Σ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ
Ι. Κ. ΜΑΝΟΥ
Ε. ΛΕΟΝΤΣΙΝΗ
Θ. ΜΗΤΑΚΟΣ
Μ. ΚΟΥΔΟΥΝΑ
Α. ΤΟΥΑΝΤΖΟΓΛΟΥ
ΕΛΕΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, Νηπιαγωγός
Ισότητα εκπαιδευτικών ευκαιριών σε άνισα προετοιμασμένα τσιγγανόπαιδα: Μια κοινωνικοεκπαιδευτική προσέγγιση
ΧΡΥΣΑ ΓΟΥΛΗ, Νηπιαγωγός - M.Ed.
Το σύγχρονο Νηπιαγωγείο χώρος εκπαίδευσης όλων των παιδιών
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ, Δρ. Επιστημών Αγωγής
ΠΟΛΥΞΕΝΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ, Εκπαιδευτικός
ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΟΥΡΔΑΚΗΣ, Εκπαιδευτικός
Η ενίσχυση των πολλαπλών δεξιοτήτων των μαθητών Προσχολικής Αγωγής στο πλαίσιο της Μουσειακής Αγωγής: Μια πρόταση για εφαρμογή
ΙΩΑΝΝΑ Κ. ΜΑΝΟΥ, Φιλόλογος – Δρ. Κοινωνικής Ψυχολογίας
Η
αντισταθμιστική αγωγή στο νηπιαγωγείο για ίσες εκπαιδευτικές αφετηρίες,
βάση για αντιμετώπιση του προβλήματος της συνολικής ανάπτυξης και
κυρίως της ανάπτυξης της δημιουργικής σκέψης των νηπίων και των παιδιών
ΠΟΠΗ ΚΑΣΣΩΤΑΚΗ – ΨΑΡΟΥΔΑΚΗ, Νηπιαγωγός – Υπ. Δρ. Πανεπιστημίου Κρήτης
Προσχολικός Γραμματισμός: Τα οργανωτικά χαρακτηριστικά των προγραμμάτων που εφαρμόζονται στην τάξη για την καλλιέργειά του
Α. ΜΠΟΥΦΗ
Π. ΜΠΕΡΕΡΗΣ
Χ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Σ. ΣΤΡΑΓΚΑ
Ν. ΖΟΥΚΗΣ
Α. ΒΑΣΣΟΥ
Π. ΧΑΒΙΑΡΗΣ
ΑΝΤΩΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος
Η γλώσσα και ο ρόλος της στο σχολείο
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΜΠΑΛΤΑΣ, Εκπαιδευτικός - M.Ed.
Πολιτοφροσύνη και Παιδική Ηλικία: Η επιστημολογία του μαθήματος «Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή» στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ, Εκπαιδευτικός
AΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΣΙΡΙΓΚΑΣ, Εκπαιδευτικός
Φύλο και Υπολογιστές: παρέμβαση για τη διαμόρφωση των στάσεων στο Σχολικό Περιβάλλον
ΤΑΤΙΑΝΑ ΣΠΑΝΕΛΛΗ, Εκπαιδευτικός
ΘΕΟΔΩΡΑ ΤΣΙΑΓΚΑΝΗ, Εκπαιδευτικός
Γράμματα, λέξεις, ιστορίες: Το νέο σχολικό εγχειρίδιο για τη γλώσσα της Α΄ δημοτικού. Ένα βιβλίο για όλους;
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΛΙΑΜΟΥ, Διευθύντρια Δημοτικού Σχολείου
ΕΛΕΝΗ ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΥ, Εκπαιδευτικός
Το παραμύθι ως διαδραστικός παράγοντας εξομάλυνσης των ανισοτήτων
ΑΡΕΤΗ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ, Νηπιαγωγός - Μ.Ed.
ΔΗΜΗΤΡΑ ΚΟΛΛΙΑ, Εκπαιδευτικός
Κοινωνικοποίηση
και Πολιτικοποίηση: Το παράδειγμα μιας εναλλακτικής προσέγγισης του
μαθήματος της «Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής» στο Ολοήμερο Δημοτικό
Σχολείο
Γ. ΚΑΛΚΑΝΗΣ
Δ. ΜΑΤΘΑΙΟΥ
Η. ΜΑΤΣΑΓΓΟΥΡΑΣ
Δ. ΤΣΑΚΙΡΗ
Α. ΚΟΡΩΝΑΙΟΥ
Ι. ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΗ
Μ. ΚΑΠΕΤΑΝΙΔΟΥ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΕΣ, Εκπαιδευτικός - Υπ. Δρ. Πανεπιστημίου Αιγαίου
ΑΘΗΝΑ ΒΑΡΣΑΜΙΔΟΥ, Φιλόλογος, M.Ed.
Απόψεις
εκπαιδευτικών β΄θμιας εκπαίδευσης αναφορικά με την ακώλυτη προαγωγή και
τη σχέση απορριπτικής βαθμολογίας – κοινωνικοοικονομικής προέλευσης των
μαθητών
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΤΣΑΚΙΡΗ, Επίκουρη Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
Η
Αξιολόγηση στην εκπαίδευση: ποικιλότητα και συνθετότητα νέων αιτημάτων
και καταστάσεων στην εκπαιδευτική πράξη – Ερευνητικές διαπιστώσεις και
προοπτικές
ΜΑΡΙΑ ΚΑΠΕΤΑΝΙΔΟΥ, Σχολική Σύμβουλος Π.Ε.
Portfolio Γλωσσικής Αγωγής αλλόγλωσσων μαθητών: για μια παιδαγωγική της αξιολόγησης
ΠΕΤΡΟΣ ΧΑΒΙΑΡΗΣ, Εκπαιδευτικός - Δρ. Πανεπιστημίου Αιγαίου
Η διαχείριση ανισοτήτων από τους ίδιους τους μαθητές στα μαθηματικά: ο ρόλος του μεταδιαλογικού αναστοχασμού
ΜΙΧΑΗΛ ΚΑΣΟΥΤΑΣ, M. Ed. - Yπ. Δρ. Π.Τ.Δ.Ε. Αθηνών
Ο Στοχαστικο-κριτικός Εκπαιδευτικός ως Αντισταθμιστικός Παράγοντας ενός Σχολείου Ίσου Για Παιδιά Άνισα
ΝΙΚΟΣ ΖΟΥΚΗΣ, Εκπαιδευτικός - M.Ed.
Τρία ερωτήματα για την έρευνα-δράση και η αναζήτηση νέας προοπτικής
Γ. ΔΡΑΚΟΣ
Α. ΠΑΠΑΣΤΑΜΑΤΗΣ
Χ. ΓΚΟΒΑΡΗΣ
Ν. ΣΑΛΤΕΡΗΣ
Ι. ΑΡΒΑΝΙΤΗ
Α. ΔΡΟΥΓΚΑΣ
Δ. ΣΙΔΕΡΗΣ
Ν. ΠΑΠΠΑΣ
ΙΩΑΝΝΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ, Σχολική Σύμβουλος Π.Ε.
Βιβλιοθήκη: ένας μαγικός τόπος για όλα τα παιδιά
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΑΚΡΙΩΤΟΥ, Φιλόλογος - Δρ.
ΔΟΜΝΙΚΗ ΠΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ, Διευθύντρια Δημοτικού Σχολείου
Μια πρόταση για τη διδασκαλία των αγγλικών στο ολιγοθέσιο σχολείο με τη χρήση των ευρυζωνικών επικοινωνιών
ΑΛΕΞΙΑ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Π.Ε. Βοιωτίας - Υπ. Δρ. Πανεπιστημίου Αθηνών
«Χτίζοντας
γέφυρες» σε μία πολυπολιτισμική τάξη: Μία διδακτική πρόταση
δραματοποίησης της παραμυθένιας ιστορίας του Χρήστου Μπουλώτη « Ο Τομ
Τιριτόμ και η πολιτεία που ήταν χωρισμένη στα δύο»
ΣΟΦΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ, Νοσηλεύτρια - MSc
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ, Δρ. Παιδαγωγικής Πανεπιστημίου Αθηνών, Διδάσκουσα Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
Η Αγωγή Υγείας ως διαμεσολαβητική πρόταση άμβλυνσης ανισοτήτων μέσα στη σχολική τάξη
XΡΥΣΟΥΛΑ ΜΠΑΚΑ, Εκπαιδευτικός - Επικοινωνιολόγος
Η προαγωγή Υγείας και οδικής Ασφάλειας Ίσο και Αναφαίρετο Δικαίωμα όλων των Παιδιών στο Σύγχρονο Σχολείο
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΒΑΝΤΑΛΗ, Εκπαιδευτικός
ΙΩΑΝΝΗΣ ΝΤΕΛΗΣ-ΣΜΥΡΙΛΙΟΣ, Εκπαιδευτικός
Η Τέχνη ως Παράγοντας ισορροπιών στην εκπαιδευτική διαδικασία
Γ. ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ
Α. ΛΥΔΑΚΗ
Μ. ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΥ
Γ. ΤΖΙΜΑΣ
Ο. ΧΙΟΥΡΕΑ
Ι. ΚΑΡΑΜΗΝΑΣ
Χ.
ΜΠΑΚΑ
ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΥ, Προϊσταμένη Κ.Δ.Α.Υ. Β΄ Αθήνας
Η αξιολόγηση και ο τρόπος της διδακτικής παρέμβασης στους μαθητές των Τμημάτων Ένταξης
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΖΙΜΑΣ, Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε. - Δρ. Σχολικής Ψυχολογίας
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ, Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής- Υπ. Δρ. Ειδικής Αγωγής
Από την ενσωμάτωση στην ένταξη και στη συνεκπαίδευση κωφών παιδιών στο κοινό σχολείο
ΟΥΡΑΝΙΑ ΧΙΟΥΡΕΑ, Σχολική Σύμβουλος Π.Ε. - Υπ. Δρ. Πανεπιστημίου Γενεύης
Το παιδί με προβλήματα όρασης στο κοινό σχολείο. Η διαδικασία της ανάγνωσης Braille
ΣΠΥΡΟΣ ΡΙΖΟΣ, Εκπαιδευτικός, Υπ. Δρ. Τ.Ε.Α.Π.Η
Χαρισματικά παιδιά και εκπαίδευση
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΥ, Εκπαιδευτικός – M.Ed.
ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΥΔΑ, Εκπαιδευτικός, Δρ. Πανεπιστημίου Αθηνών
Επισκόπηση των μέσων ανίχνευσης της αποκλίνουσας συμπεριφοράς στη σχολική και εφηβική ηλικία
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΤΣΑΦΤΑΡΙΔΗΣ, Εκπαιδευτικός, Δρ. Πανεπιστημίου Αθηνών
Προβλήματα προσαρμογής των κακοποιημένων – παραμελημένων παιδιών στο σχολείο
ΣΥΖΗΤΗΣΗ
Γ. ΣΠΑΝΟΣ
Ν. ΠΕΤΡΟΥΛΑΚΗΣ
Κ. ΧΡΗΣΤΑΚΗΣ
Α. ΖΕΡΓΙΩΤΗΣ
Μ. ΔΡΟΣΙΝΟΥ
Δ. ΤΣΑΦΤΑΡΙΔΗΣ
Δ.
ΠΟΛΙΤΗΣ
ΠΕΤΡΟΣ ΟΡΦΑΝΟΣ, Εκπαιδευτικός - Δρ. Ειδικής Αγωγής
Εκπαίδευση τυφλοκωφών παιδιών
ΠΑΥΛΟΣ ΚΟΣΜΕΤΑΤΟΣ, Εκπαιδευτικός
Προβλήματα και λύσεις από την ένταξη των ΑΜΕΕΑ σε περιοχές χαμηλότερου οικονομικού και μορφωτικού επιπέδου
ΜΗΝΑΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ, Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής
Οι θεσμοί της Σχολικής Ένταξης των Ατόμων με αναπηρίες Μπροστά στα προβλήματα της Στέγασης και των Πολύμορφων Αποκλεισμών
ΔΗΜΗΤΡΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, Εκπαιδευτικός
Σύνδεση βιολογικών παραγόντων με μαθησιακά προβλήματα
ΜΑΡΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ, Ειδική Παιδαγωγός – Υπ. Δρ. Ειδικής Αγωγής
Η αντιμετώπιση των μαθητών με σακχαρώδη διαβήτη τύπου Ι στο σχολείο
ΜΑΡΙΑ ΔΡΟΣΙΝΟΥ, Δρ. Ψυχολογίας - Πάρεδρος Ειδικής Αγωγής – Μαθησιακών Δυσκολιών ε.θ. στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
Παιδαγωγικές παρεμβάσεις στον προφορικό λόγο με δραστηριότητες φωνολογικής ετοιμότητας. Το έντυπο καταγραφής της αλληλεπίδρασης
ΣΥΖΗΤΗΣΗ
Κ. ΠΑΣΣΑΚΟΣ
Α. ΓΙΩΤΣΑ
Γ. ΣΑΛΑΜΟΥΡΑΣ
Β. ΣΑΚΚΑΣ
Θ. ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ε. ΔΕΛΦΑΚΗ
Δ. ΒΟΥΔΟΥΡΗ
Μ.
ΚΑΣΟΥΤΑΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΝΑΣΤΟΣ, Εκπαιδευτικός
Μύθος της παιδικής αθωότητας και ετεροκανονικότητα: Μηχανισμοί αναπαραγωγής της σεξουαλικής ανισότητας στο σχολικό πλαίσιο
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΜΠΟΜΠΑΣ, Διευθυντής Σπουδών «Νέα Εκπαιδευτήρια»
Μονογονεϊκές οικογένειες και εκπαιδευτικά ζητούμενα/εκκρεμότητες
ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΤΡΟΓΓΥΛΟΣ, Επιστημονικός Συνεργάτης Πανεπιστημίου Αιγαίου
ΓΙΩΤΑ ΞΑΝΘΑΚΟΥ, Επίκουρη Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αιγαίου
Σε ένα σχολείο ίσο για παιδιά άνισα: ένταξη και διεπιστημονική συνεργασία
ΑΝΔΡΕΑΣ ΖΕΡΓΙΩΤΗΣ, Εκπαιδευτικός - Δρ. Σχολικής Ψυχολογίας
ΑΡΤΕΜΙΣ ΓΙΩΤΣΑ, Λέκτορας Κοινωνικής Ψυχολογίας Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Οικογενειακοί ρόλοι και λειτουργίες μέσα από τη ζωγραφική των παιδιών
ΣΙΔΕΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ, Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε.
Οι διδακτικές στρατηγικές παρεμβάσεις με σκοπό την αντιμετώπιση των διαφορετικών επιπέδων μαθησιακής ετοιμότητας
ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΠΑΣ, Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε.
Ολιγοθέσια Σχολεία και ίσες ευκαιρίες στην Εκπαίδευση
ΣΥΖΗΤΗΣΗ
Προεδρείο:
Γ. ΒΑΓΙΑΝΟΣ
Η. ΜΥΛΩΝΑΚΟΥ - ΚΕΚΕ
Σ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ
Σ. ΕΥΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ
Κ. ΧΑΡΗΣ
Δ. ΦΡΑΓΚΟΣ
Α. ΚΑΣΤΡΑΝΤΑΣ
Γ. ΠΑΠΟΥΛΙΔΗΣ
ΣΟΥΖΑΝΑ – ΜΑΡΙΑ ΝΙΚΟΛΑΟΥ, Λέκτορας Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Το σχολείο ανοίγει τις πύλες του στην κοινωνία
ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΣΚΟΥΡΑ, Λέκτορας Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Αθηνών
Δημοτικόν ή του Λαού Σχολείον: Ανισότητες στη βασική εκπαίδευση από τις καταβολές του Νεοελληνικού εκπαιδευτικού Συστήματος
ΗΡΩ ΜΥΛΩΝΑΚΟΥ - ΚΕΚΕ, Λέκτορας Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Αθηνών
Η ενίσχυση της επικοινωνίας στην οικογένεια μέσα από συνεκπαιδευτικές δράσεις
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΦΑΣΟΥΛΗΣ, Επίκουρος Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Αθηνών
Ίσες εκπαιδευτικές ευκαιρίες σε άνισο κοινωνικό περιβάλλον: Ιδεολογίες και πολιτικές στο μεταίχμιο του 20ου-21ου αιώνα
ΜΟΝΙΚΑ ΠΑΠΑ, M.Ed.
Παράγοντες που συνιστούν και επηρεάζουν τα άνισα παιδιά στο ίσο σχολείο: Επιπτώσεις στη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος
Ε. ΚΟΥΤΣΟΥΒΑΝΟΥ
Ν. ΠΟΛΕΜΙΚΟΣ
Α. ΚΟΝΤΑΚΟΣ
Κ. ΜΑΛΑΦΑΝΤΗΣ
Κ. ΦΑΣΟΥΛΗΣ
Ι. ΚΕΚΕΣ
Λ. ΣΚΟΥΡΑ
Θ. ΜΠΑΜΠΑΛΗΣ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΗΝΑΣ, Εκπαιδευτικός
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΛΥΒΑΣ, Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε.
Η συμβολή της Οικονομίας στην Εκπαίδευση: από την εκπαιδευτική ανισότητα προς την ισότητα εκπαιδευτικών ευκαιριών
ΘΩΜΑΣ ΜΠΑΜΠΑΛΗΣ, Λέκτορας Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Αθηνών
Σχολείο ίσο για παιδιά άνισα: Η επίδραση της οικογένειας
ΖΩΗ Θ. ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ, τ. Σχολική Σύμβουλος - Πεζογράφος
Σχολείο ίσο για παιδιά άνισα
ΑΓΑΠΗ ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΥ, Εκπαιδευτικός - Ψυχολόγος
ΑΘΗΝΑ ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗ, Εκπαιδευτικός
Το σχολείο: ένας ευτυχισμένος μικρόκοσμος; Υπάρχουν διαταραχές συναισθήματος στους μαθητές;
ΚΑΤΑΛΗΚΤΗΡΙΑ ΟΜΙΛΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΕΛΛ.Ι.Ε.Π.ΕΚ.) ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΑΘΑΝΑΣΙΟ Ε. ΠΑΠΑ
Σχεδιασμός και προγραμματισμός δικτυακού τόπου:
©2005 Μιχαήλ Ν. Κασούτας